OBRAZOVANJE ZA 21. VEK – Obrazovanje odraslih i uloga andragoškog asistenta u njemu OBRAZOVANJE ZA 21. VEK – Obrazovanje odraslih i uloga andragoškog asistenta u njemu
Iako moderno doba pojedincu obrazovanje nameće kao preduslov za opstanak i normalno funkcionisanje u društvu, statistika pokazuje da je u našoj zemlji oko 15%... OBRAZOVANJE ZA 21. VEK – Obrazovanje odraslih i uloga andragoškog asistenta u njemu

Iako moderno doba pojedincu obrazovanje nameće kao preduslov za opstanak i normalno funkcionisanje u društvu, statistika pokazuje da je u našoj zemlji oko 15% stanovništva neobrazovano. Velik je procenat i onih koji imaju završenu samo osnovnu školu, što im otežava zaposlenje ili snalaženje u svetu savremenih informacionih tehnologija.

Država, svesna ovog problema, od 2014. godine, omogućila je školovanje odraslima u redovnom školskom sistemu. Kada kažemo “odraslima”, prema Zakonu o obrazovanju mislimo na osobe starije od 15 godina, koje stiču osnovno obrazovanje prema programu obrazovanja odraslih, lica starija od 17 godina koja pohađaju srednje obrazovanje prema planu i programu ovog obrazovanja i osobe starije od 18 godina obuhvaćene aktivnostima obrazovanja odraslih.

To u praksi znači da sve odrasle osobe koje se nisu školovale ili žele da nastave sa srednjim obrazovanjem u redovnom sistemu, to mogu da učine u školama koje sprovode ovaj program i na taj način sebi omoguće sticanje kvalifikacija i kompetencija neophodnih za zaposlenje ili lični razvoj.

Jedna od škola u Srbiji koje sprovode program Formalnog obrazovanja odraslih ili “Druge šanse” kako se popularno naziva, jeste OŠ “Ivo Lola Ribar” iz Rume. U ovoj školi odrasli mogu da steknu osnovno obrazovanje koje traje tri godine, a ostvaruje se u tri ciklusa. U prvom ciklusu osnovnog obrazovanja polaznici stiču osnove funkcionalne pismenosti, dok u drugom i trećem ciklusu usvajaju osnove opšteg obrazovanja.

Nastava je prilagođena polaznicima, kako bi im se proces obrazovanja što više približio i bio dostupniji. To znači da je nastava organizovana po blokovima gde jedan čas traje 30 minuta i to u večernjim satima kako bi svi polaznici, pored ličnih obaveza ili radnog vremena, mogli da stignu na predavanja.

Rad sa polaznicima u obrazovanju odraslih, zahteva odgovoran, stručan kadar, kakav ova škola ima. Nastavnici se neprekidno usavršavaju kako bi svoja znanja preneli polaznicima na inovativan, interesantan i njima blizak način. Animirati odraslu osobu da sedi u školskoj klupi, sriče slova, sabira, radi na računaru, pronalazi pojmove na geografskoj karti i mnogo toga drugog, nije lak posao i zahteva uz sve stručne kvalitete i veliko strpljenje i posvećenost.

Da bi se nastava usklađeno odvijala škola ima i andragoškog asistenta. Andragoški asistent organizuje i vodi obrazovne procese, vrši upis polaznika, pomaže im u prikupljanju dokumentacije, u prilagođavanju i mnogo toga drugog. Miloš Komlenac, andragoški asistent OŠ “Ivo Lola Ribar”, za naš portal kaže da je rad u obrazovanju odraslih za njega veliko i bitno profesionalno iskustvo.

“Na mestu andragoškog asistenta u školi sam od 2015. godine i za to vreme stekao sam raznovrsna iskustva u radu sa polaznicima. Jedan od mojih zadataka je da im pomognem da se adaptiraju, da im pružam savete i podršku tokom obrazovanja. Tako sa njima kroz vreme gradim prijateljski odnos ” , kaže Komlenac.

“Najlepši momenti u mom poslu su kada polaznici nastave sa obrazovanjem. Ipak, postoje i oni teži, kada polaznici suočeni sa finansijskim ili drugim teškoćama bivaju prinuđeni da napuste školu. Njima je diploma zaista bitna i prava je šteta kada se ne izbore za nju. Bitnije od diplome im je znanje koje jednom kad usvoje mogu dalje da primenjuju i razvijaju”, ističe andragoški asistent.

“Bitan deo njihovog obrazovanja su i veštine i znanja iz oblasti digitalne pismenosti. Ona im omogućavaju da se snalaze u svakodnevnim situacijama gde je telefon ili kompjuter neophodan, u informisanju ali i praktičnim situacijama kao što je elektronsko plaćanje računa”, dodao je Komlenac.

Obrazovanje odraslih je potvrda da je učenje proces koji traje tokom celog života i da za nova saznanja godine ne predstavljaju prepreku. Šta više, životno iskustvo polaznike “Druge šanse” stavlja u školske klupe pokazujući da je znanje uslov kvalitetnijeg života.

Projekat “Obrazovanje za 21. vek – Savremena tehnologija u nastavi” finansijski je podržan od strane Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.


Nema još komentara.

Budite prvi koji ćete ostaviti komentar.

Odgovori

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*

Skip to toolbar