Агенција за безбедност саобраћаја 7. новембра објавила је јавни позив за субвенционисану доделу заштитног рама за употребљавани трактор. Тим поводом, позивају се сва заинтересована физичка и правна лица на територији Републике Србије која испуњавају услове Уредбе о условима и начину спровођења субвенционисане доделе заштитних рамова за употребљавани трактор, да закључно са 30. новембром 2022. године поднесу захтев Агенцији за безбедност саобраћаја за субвенционисану доделу.
Модели и типови трактора за које се врши субвенционисана додела рамова су ИМТ 533, ИМТ 539, ИМТ 540, ИМТ 542 и ИМТ 549. Садржај позива за подношење захтева за субвенционисану доделу заштитног рама за употребљавани трактор са информацијама о начину подношења, моделима трактора на које се субвенција односи, роковима за подношење и потребној документацији можете преузети на линку: хттпс://www.абс.гов.рс/ср/обавестења/јавни-позив-за-подносење-захтева-за-
субвенционисану-доделу-заститног–рама-за-употребљавани-трактор
Подсећамо да је једна од главних мера за смањење броја страдања услед превртања и покушај минимизирања повреда возача трактора, када дође до незгоде је уградња испитаних и одобрених заштитних структура (рамова). Заштитни рам служи да пружи заштиту возача трактора приликом превртања. У последње три године, услед превртања на тракторима без заштитног рама, настрадало је чак 86 лица, ван јавних путева (њива, шума, ливада). У Републици Србији у саобраћајним незгодама на путевима са учешћем трактора погинуло је 78 лица у последње три године , што значи да је укупно погинуло 164 у саобраћајним незгодама и догађајима у којима су учествовали трактори , а буде повређено око 360 лица.
Процена је да у Републици Србији има око 100.000 трактора без заштитне кабине или рама.
Највећи проценат употребе трактора без заштитног рама или кабине је у централној Србији, чак око 50 одсто, док је у Мачви нешто мањи и износи 45 одсто, а у Војводини износи 18 одсто.