Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i ove godine je raspislo nagradni konkurs pod nazivom „Digitalni čas“. Konkurs je bio otvoren za sve predmetne i razredne nastavnike osnovnih škola čiji je osnivač Republika Srbija, a njegov cilj je podsticanje upotrebe informacionih tehnologija koje su primenljive u nastavi. Predmet konkursa je rad koji podrazumeva primenu informacione tehnologije u nastavi, a njegov kvalitet ocenjivala je stručna komisija.
Rad kojim su nastavnici konkurisali, trebalo je da predstavlja prikaz jedne nastavne jedinice čiju realizaciju prati upotreba informacionih tehnologija kao nastavnog sredstva ili prikaz aktivnosti realizovanih tokom određenog vremenskog perioda gde je IKT stavljen u funkciju rešavanja problema.
Radovi su svrstavani u tri kategorije prema svojim sadržajima. Prvu grupu činili su radovi iz oblasti matematike, informatike i tehničkog obrazovanja. Drugu grupu radova činili su oni iz oblasti društvenih nauka, umetnosti i sporta, dok je treća grupa bila rezervisana za prirodne nauke.
O uspešnosti radova odlučivala je višečlana komisija resornog ministarstva, a pri evaluaciji radovi su se ocenjivali u okviru tri grupe kriterijuma. Prvu grupu kriterijuma činila je ostvarenost osnovnih didaktičkih principa nastave, drugu grupu su činile inovativnost, interaktivnost i interdisciplinarnost a treću primena informacionih i komunikacionih tehnologija.
Na nagradnom konkursu „Digitalni čas“ u oblasti društvenih nauka dva puta je nagrađivana Jelena Lilić, master istoričar. Jelena je trenutno zaposlena u školama OŠ „Milivoj Petković-Fećko“ u Platičevu, kao nastavnik istorije i OŠ „Ivo Lola Ribar“ u Rumi, kao nastavnik istorije i preduzetništva u okviru osnovnog obrazovanja odraslih.
“ Sebe smatram „modernim“ nastavnikom odnosno nastavnikom koji prati i primenjuje moderne tehnike učenja i podučavanja u nastavi. Zainteresovana sam za sve što je u vezi sa nastavom: metodikom, predmetom koji predajem, didaktikom, pedagogijom i psihologijom. Cilj mi je da pomognem učenicima, u ovom i ovakvom svetu u kojem živimo, da vole i neguju svoju istoriju i svoju kulturnu baštinu, ali isto tako da neguju toleranciju i različitost i da pre svega budu dobri ljudi „, kaže za naš portal Jelena Lilić.
„Na nagradnom konkursu „Digitalni čas“ u školskoj 2018/2019. godini u oblasti društvenih nauka, umetnosti i sporta osvojila sam prvu nagradu sa temom „Istorijski izvori“. Nastavna jedinica „Istorijski izvori“ obrađuje se u 5. razredu osnovne škole. Jedan od postavljenih ciljeva ove nastavne jedinice je da se putem IKT-a približi prošlost, učenici motivišu za učenje i da se čas istorije učini zanimljivim. U nastavnoj jedinici „Istorijski izvori“ korišćeni su: Linoit (interaktivna oglasna tabla), Prezzi (program za kreiranje dinamičkih multimedijalnih prezentacija), LearningApps (sajt koji služi za učenje kroz male interaktivne vežbe koje sami kreiramo), Diigo (socijalni veb-obeleživač koji sadrži skup alatki za upravljanje kolektivnim znanjem), Kahoot (servis za pravljenje kvizova), Skramble (interaktivna oglasna tabla), Google (Google Drive ) (servis za skladištenje i sinhronizaciju datoteka), PowerPoint (program za kreiranje prezentacija), Smore.com (ugrađivanje tematskih sadržaja na veb mesto uz mogućnost deljenja na društenim mrežama i štampanje); QRcode scanner (mobilna aplikacija dostupna na Google Play prodavnici); QRcode generator (program za kreiranje QR kodova); YouTube (servis za video zapise). Učenici su istraživali sajtove: Narodnog muzeja Srbije, Arhiva Jugoslavije, Narodne biblioteke Srbije i Arheološkog nalazišta Lepenski Vir. Na oba nastavna časa učenici putem IKT-a sa nastavnikom istražuju istorijske izvore, kreiraju nastavne materijale i prezentuju rezultate svog rada“ , dodaje ova harizmatična nastavnica.
Ona je učestvovala i na konkursu „Digitalni čas“ u školskoj 2019/2020. godini gde je ponovo ostvarila zapažene rezultate.
„Osvojila sam treću nagradu sa temom „Moravska Srbija u borbi protiv Turaka“. Nastavna jedinica „Moravska Srbija u borbi protiv Turaka“ obrađuje se u 6. razredu osnovne škole. Za realizaciju nastavnog sadržaja predviđena su dva školska časa: Prvi čas je obrada nastavne jedinice, dok je drugi čas njeno utvrđivanje. Jedan od postavljenih ciljeva ove nastavne jedinice je da se putem IKT-a učenicima što vernije predstavi prošlost, a čas istorije postane neuporedivo sadržajniji. Učenici su istraživali sajtove: Manastira Ravanica, Ljubostinja i crkve Lazarice. Na oba nastavna časa učenici putem IKT-a sa nastavnikom istražuju, otkrivaju, kreiraju nastavne materijale i prezentuju ih“, kaže nastavnica Lilić, koja nastavlja da niže uspehe na konkursima i da objavljuje stručne radove.
Projekat “Obrazovanje za 21. vek – Savremena tehnologija u nastavi” finansijski je podržan od strane Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.
–
Leave a Reply