Kako optimizovati sadržaj za SEO: Saveti za pisanje relevantnih i visoko rangiranih članaka

Ono što je cilj svakog objavljenog sadržaja na internetu jeste to da ga vidi što veći broj ljudi. 

 

Sa profesionalne strane, ovo podrazumeva rad na više frontova i posedovanje znanja u različitim aspektima, pa se iz tog razloga za optimizovanje sadržaja na sajtu angažuju agencije koje u svom timu imaju ljude obučene za te vrste poslova. 

 

Šta je SEO?

 

SEO je optimizacija sajta za pretraživače. 

Ona podrazumeva da se sadržaj na sajtu do najsitnijeg detalja prilagođava smernicama koje je Google ili neki drugi pretraživač zadao i na osnovu kojih taj pretraživač vrši rangiranje svih postavljenih materijala (tekstova, slika, videa). 

Cilj svega jeste da se na upite koje korisnik interneta kuca u pretraživač pojavi najrelevantniji odgovor. Dakle, optimizovani SEO sadržaj za zadatak ima pojavljivanje u organskim (neplaćenim) rezultatima pretrage na zadate tražene pojmove. 

 

Ono što je važno napomenuti jeste činjenica da optimizacija sajta za pretraživače nije instant rešenje za veću vidljivost sajta. 

SEO podrazumeva proces kojem je neophodno vreme kako bi rezultat bio evidentan, ali ono što je sjajno jeste što su postignuti rezultati dugoročni. Sa druge strane, reklame na Google ili nekom drugom pretraživaču mogu za vrlo kratko vreme od pokretanja plaćene kampanje da budu u samom vrhu rezultata pretrage (ako klijent ima dovoljno veliki budžet da to finansira) ali isto tako – vidljivost prestaje onog trenutka kada se kampanja završi ili pauzira.

 

RečenicaOptimizujte Vaš sajt da bude prvi na Google-umože da zazvuči kao jednostavan i relativno lak zadatak, ali u praksi sve izgleda dosta složenije. 

Ukratko, evo šta je potrebno da bi se neki sadržaj, primera radi blog, optimizovao tako da bude vidljiv publici koja je zainteresovana za temu o kojoj se u tom blogu piše.

 

Istraživanje i priprema za pisanje

 

Svaki pisac, bez obzira na formu pisanja kojom se bavi, kreće od istraživanja. 

Za potrebe pisanja blog postova istraživanje ima više aspekata: istražuju se oblasti i tema o kojoj se piše, istražuje se publika koju bi takav sadžaj zanimao – ko su ti ljudi, šta su im navike ili potrebe, ali velika pažnja posvećena je istraživanju ključnih reči. 

 

Istraživanje ključnih reči podrazumeva odabir relevantnih reči i fraza koje će biti u tačnoj količini korišćene u tekstu. To su iste one reči i njihovi sinonimi koje publika pretražuje kada želi da sazna više o tome što je zanima. 

 

Dalje, korisnost i relevantnost su dve jako važne karakteristike svakog teksta. 

Koristan tekst doprinosi čitaocima, edukuje ih ili informiše, a relevantnost znači da je naslov teksta usko povezan sa sadržajem koji se kroz tekst obrađuje. Iz tog razloga, važno je da odabrane ključne reču budu relevantne, a njihov odabir se sprovodi korišćenjem najrazličitijih alata koji marketarima daju brojne podatke na osnovu kojih se vrše analize i donose odluke o izboru najpodobnijih ključnih reči.

Proces pisanja

 

U zavisnosti od namene teksta koji se piše, koriste se različite taktike u pisanju. 

Zajedničko svakom tekstu (pored pomenute korisnosti i relevantnosti) jeste da tekst ima prirodan tok, da je rečenični složaj ispravan i da je tekst lak za čitanje. Težnja svakog kreatora sadržaja jeste da tekst pokrene određene emocije kod čitaoca na suptilan i nenametljiv način; da se on donekle identifikuje sa sadržajem koji čita i da mu se tokom čitanja javi želja za akcijom koja se kroz tekst opisuje. 

 

Moć dobrih reči može u nama da izazove želju za novom foteljom, da nam još više podstakne maštanje o toliko željenom putovanju ili da u nama stvori zanimanje na određenu temu. 

Zato je, uz neophodna znanja o svakom segmentu SEO optimizacije, za dobro rangirane sadržaje važno i znanje koje se odnosi na pisanje teksta. 

Vešto građenje strukture teksta, veb-dizajn na sajtu, vizuelni prikaz i pravilno formatiranje teksta, optimizacija teksta za sve vrste uređaja, postojanje slika, videa ili neke druge vrste medija koja je uključena u tekst – sve ovo i još dosta toga utiče na to da li čitaoci, generalno, imaju prijatan osećaj dok čitaju tekst. 

 

Baš se taj osećaj koji se javlja dok posetioci sajta provode vreme na sajtu definiše kao korisničko iskustvo, na bazi kojeg se, između ostalog, formira i selekcija prikazanih tekstova u pretraživačima. 

 

Optimizacija i sređivanje blog postova podrazumeva dosta segmenata koji su zaslužni za to da blog bude dobro rangiran. 

Danas postoji mnošto korisnih alata čija je namena praćenje brojnih metrika koje marketarima služe za procenu kvaliteta teksta i učinka koji je kroz tekst postignut. 

Merljivost je jedna od važnijih karakteristika ovog digitalnog doba, pa je sada moguće jasno i precizno odrediti koji tekst je zaslužan za veći broj poseta na sajtu ili za viši stepen prodaje. 

 

Google Analytics je samo jedan od alata koji se koristi gotovo za svaki sajt. Uz dodatne alate koji za cilj imaju analizu po drugim osnovama, holističkim pristupom stiče se jasnija slika u vezi postignutog rezultata. Na osnovu toga, mogu se vršiti različite izmene u tekstovima kako bi oni postizali još bolji učinak u budućem periodu. 

 

Pouzdane agencije za marketing uvek imaju na umu kvalitet kao temelj na kojem počivaju sve akcije koje se sprovode i koje će pomoći biznisima da se još više istaknu među konkurencijom i da budu vidljiviji svojim kupcima i klijentima.