Ово је други акредитовани пројекат из програма Ерсмус+ 2022-1-РС01-КА121-ВЕТ-000053966 под називом „Пракса нас повезује“ и укључује више активности. Траје годину дана.Завршетак ће бити крајем августа 2023.
Овога пута 11 ученика и два наставника у пратњи, боравило је у Португалу у граду Барцелос 14 дана на стручној пракси. Прилику да уче у Европи добили су ученици фризери,економски техничари и правни техничари „Бранкове“ школе. Ученици фризерског смера обавили су стручну праксу у фризерским салонима у Барцелосу учећи како се рукује алатима, могли су да упореде алате и прибор као и потрошни материјале који се користе за савремену технику фарбања косе. Ученици су учили како се рукује електричним машинама за шишање и различитим врстама маказа које одговарају техникама клизања, убадања и Мид Фаде шишања.
Такође су учили како се вешто обликују брада, бркови и зулуфи, те како да препоручују клијентима облици браде, бркова и облици фрзура.
Ученици економског смера бавили су се електронском обрада података. Они су користили рачуноводствени софтвер у рачуноводственој агенцији у Португалу уз помоћ ментора из агенције. Уносили су податке из докумената и пратили пословне промене. Били су у прилици да сагледају начине пословања у Португалу, комуникацију у пословном свету и начине на које се обављају општи и административни послови.Тема праксе били су још :економско пословање као и начини пословања у контакту са пословним сектором.
Ученици правно-пословног смера бавили су се уговорима о продаји и поклону непокретности тако што су могли да препознају основне делове уговора као и да препознају разлике у представљању и садржају уговора када је купац држављанин стране државе, што је важан део предмета Увод у право као и предметно стицање својине које је у корелацији са предметом међународног приватног права.
Њихова тема била је и наслеђивање непокретности где су могли да препознају начине наслеђивања непокретности (закон, тестамент…). Такође, могли су да препознају ко може бити законски наследник и наследник тестаментом, посебно када је у питању наслеђе са страним елементом. Сазнали су и каква ограничења постоје у овом случају као и које су разлике у плаћању пореза. Ово је важан део Увода у право, предмет стицања својине и наследног права у корелацији са предметом међународног приватног права. Уочили су како се врши упис у књиге непокретности у Португалу.
Ученици су имали прилику да се сусретну са другим групама из Европе који су такође били на мобилности у овом граду те да се упознају са европским вредностима, културом,традицијом Барцелоса и околине.
По повом пројекту три наставника су у мају месецу обавили курс професионалних комуникационих вештина и организационих вештина у Араду који је обезбедила Асоциатиа Схаре Едуцатион. Импартасим Едуцатие организација. Наставнице су из пројектног тима Ерасмус+ пројеката школе као и Ученичке задруге те ће се стечена знања и вештине користити у сврху побољшања сарадње на пројектима школе. Оне су посетиле више школа у Араду и успоставиле могућу сарадњу и будуће размене наставника и ученика.
Крајем августа, по истом пројекту, очекујемо позваног експерта из Турске који ће 4 дана држати обуку за наше заинтересоване наставнике са темом савремених метода наставе којима планирамо да превазићемо потешкоће које се јављају при извођењу наставе у постојећим методолошким поступцима који доминирају код нас.
Овај пројекат финансира се средствима Европске уније. Ученицима и наставницима обезбеђена је целокупна финансијска подршка као и припрема за одлазак на мобилност. У школи се спроводе пројекти са акредитацијом што значи да је Национална агенција „Темпус“ препознала висок квалитет претходних реализованих пројеката и обезбедила средства за спровођење наредних пројеката до 2027. године.
Такође, школа спроводи и друге пројекте у којима учествују наставници и ученицици на разменама и имају прилику да угосте групе ђака и наставника из многих европских земаља. Ови пројекти раде се под покровитељством Министарства просвете и спорта а мобилности и рад школе такође надгледа Школска управа Нови Сад која даје сагласноси за реализацију сваке мобилности.