Због нове крађе делова контактне мреже на делу брзе пруге између Нове Пазове и Старе Пазове, „Инфраструктура железница Србије“ поново је принуђена да на овој деоници уведе лагане вожње и смањи брзину путничких возова. Такође ће уместо 200 км/сат, на овом делу брзе пруге Београд – Нови Сад путнички возови саобраћати брзином од свега 30 км/сат. Очекује се да ће због овога доћи до поремећаја у функционисању путничког железничког саобраћаја између Београда и Новог Сада.
Оваквим крађама директно се угрожавају животи људи и безбедност железничког саобраћаја, уништава железничка имовина, а „Инфраструктури железнице Србије“ наноси огромна материјална штета.
„Инфраструктура железнице Србије“ зато очекује и тражи ефикасну и одлучну акцију надлежних државних органа, откривање и хватање крадљиваца железничке опреме у најкраћем року и њихово најоштрије кажњавање.
Између Нове Пазове и Старе Пазове украдено је укупно седам чврстих тачака, које служе да обезбеде стабиност затезног поља контактне мреже. Од тога, четири су на колосецима изнад брзе пруге Београд – Нови Сад, а три на тзв. шидским колосецима, односно на прузи Београд – Шид.
Стручне екипе „Инфраструктуре железнице Србије“ након проласка последњег воза вечерас на брзој прузи, кренуће са заменом чврстих тачака.
Подсећамо да су на мети крадљиваца чврсте тачке контактне мреже, које су направљене од носећег ужета и служе да обезбеде стабилност једног затезног поља контактне мреже, које је дуго око 1.600 метара. Те чврсте тачке су редовно под напоном од 25 хиљада волти, и лопови их краду док су под овако високим напоном!
„Инфраструктура железница Србије“ извињава се путницима и корисницима услуга због могућих поремећаја у функционисању саобраћаја на брзој прузи због крађе делова и опреме контактне мреже и железничке инфраструктуре.
извор: Инфраструктуре Железнице Србије