Захваљујући тунелу, до Сремске Митровице за пола сата!

Када је реч о инфрсатруктурним радовима на Фрушкој гори свакако се издваја изградња тунела
и то је један од највећих пројеката у Републици Србији у протеклој деценији. Тунел “Иришки
венац” спојиће Нови Сад и Руму, биће најдужи тунел у Србији, са две тунелске цеви од по 3,5
км, а до сада је пробијено око 59 %.

Изградња тунела почела је 1. маја 2021. године, а према идејном пројекту који је урадио
Институт за путеве 2016, планирана је ширина коловоза од осам метара са две саобраћајне
траке по смеру.
Изградња Фрушкогорског коридора је изузетно важна, посебно за Ириг који ће на тај начин
бити растерећен теретног саобраћаја, али бенефити ће се одразити и на привредни
просперитет овог дела Срема и учинити га боље повезаним са Новим Садом и остатком
Војводине.
Пошто се састоји из две цеви, то значи да ће кинеска компанија ЦРБЦ, која је ангажована на
овом пројекту, укупно избушити седам километара тунела кроз Фрушку гору.
За возила и камионе планира се изградња два везна тунела кроз које ће моћи да прођу ако
остану у квару, а све је пројектовано у сагласности са немачким стандардом безбедности РАПТ.
Предвиђена је и изградња контролног центра који ће надгледати саобраћај у тунелу испод
Иришког венца, али и у 350 метара другом тунелу Ширине, који ће се налазити изнад Текија у
Петроварадину.


Тунел “Иришки венац”, заједно са председником Вучићем недавно су обишли и министар
грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић, директор Коридора Србије
Александар Антић, амбасадор Кине у Србији Ли Минг, градоначелник Новог Сада Милан
Ђурић, председник општине Рума Душан Љубишић, председник општине Ириг Тихомир
Стојаковић, директор ЈП „Путеви Србије“ Зоран Дробњак и директор ЦРБЦ Србија Јанг Донг.

Том приликом председник Вучић истакао је да је задовољан динамиком којом Коридори
Србије реализују овај пројекат, наводи се на званичном сајту Коридора Србије
Поносан сам када видим колики је напредак. Овде сам последњи пут био 3. јануара, дакле
одмах после Нове године. Невероватно је колики је напредак. Завршили смо у овом тунелу
који је најкомпликованији и биће најдужи у целој Србији. 3,5 километра дужине, две цеви, 7
километара. Дакле 58,83 од укупних радова је извршено и идемо на време и мало испред
времена. Тако да сам баш срећан и задовољан. Овај Фрушкогорски коридор за људе који не
знају спојиће Нови Сад, Петроварадин, Парагово испод Фрушке Горе, поред Иришког Венца и
преко Ривице до Ирига односно Ирига и Ривице, и даље до Руме и онда излази на Београд-
Загреб односно Београд-Шид и Београд-Шабац, Лозница аутопут. Тако да ће Новосађани за
пола сата моћи да буду на путу Београд-Шид и на путу Београд-Шабац„;, рекао је Вучић.

У екологији, да додам и то, овим смо заштитили и биљни и животињски свет Фрушке горе, али заштитили и чист ваздух и људе који воле да проводе време на својој омиљеној Фрушкој гори. Брзо напредујемо, брзо градимо и хвала још један пут нашим кинеским пријатељима на томе“,нагласио је председник.

Радови у тунелу се одвијају без прекида, 24 часова дневно, са око 230 ангажованих радника и
око 50 јединица механизације и опреме. У ноћној смени ангажовано је око 95 радника.

До тунела ће са новосадске стране водити два моста на Дунаву која су такође тренутно у
изградњи, који ће Фрушкогорски коридор повезати са међународним аутопутем Е-75; Београд-
Суботица.

Када тунел и Фрушкогорски коридор буду готови, од Новог Сада до Ирига стизаће се за 15
минута, до Руме за 25, до Сремске Митровице за пола сата, а до Шапца за 40 минута.

текст Реља Поповић

фото Мишо Мишковић

 

текст је део пројекта „Перспективе отварања Сремске Митровице ка Фрушкој гори“ суфинансиран од стране Града Сремска Митровица