Извршни директор снабдевања у Електропривреди Србије Радован Станић каже за РТС да је ЕПС одлучио да продужи рок за плаћање новембарског рачуна за струју до 29. јануара, до када ће грађани моћи да остваре попуст од пет одсто. Интензивно се ради и да се омогући електронско плаћања рачуна за струју, истиче Станић, који очекује да ће током следеће недеље почети да ради портал „Увид у рачун“. Истиче да се рекламације засад, писаним путем, могу доставити на шалтерима ЕПС-а.
Ове године неће бити поскупљења струје, потврдили су ЕПС и Министарство енергетике. Електропривреда се опоравља од децембарског сајбер напада, који је отежао испоруку и наплату новембарског рачуна за струју домаћинстава.
Радован Станић, гостујући у Дневнику РТС-а, рекао је да њихови ИТ стручњаци „максимално“ раде на заштити система и података, али подсећа да ЕПС не спроводи истрагу због хакерског напада.
„Приоритет у овом тренутку је постизање безбедности система и података“, поручује Станић.
Према његовим речима, интензивно се ради и да се омогући електронско плаћања рачуна за струју.
„Очекујемо да ћемо током следеће недеље бити у прилици да саопштимо да портал Увид у рачун ради. Акценат је на повећању безбедности окружења да би подаци купаца били заштићени“, каже Станић.
„Рачуни за децембар стижу на време“
Станић истиче да је ЕПС пре Нове године одштампао и испоручио рачуне за струју домаћинствима „Пошти“, као и да очекују да су ових дана стигли на праве адресе.
„Ванредним ангажовањем свих запослених, успели смо да тај посао завршимо до краја. Знајући да посао на време није завршен, дошло је до померања рока за плаћање“, наводи Станић.
Станић наводи да је ЕПС у овом тренутку донео нову одлуку да се рок за плаћање новембарског рачуна помера на 29. јануар, када је рок за плаћање и децембарског рачуна за струју.
„Сви купци који до тада измире рачуне, моћи ће да остваре попуст од пет одсто. Сматрамо да на тај начин излазимо купцима у сусрет, јер не смеју трпети због наших проблема, који су узроковани хакерским нападом“, истиче Станић, додајући да ће децембарски рачун стићи на време.
Рекламације на шалтеру
Станић напомиње да хакерски напад нема везе са начином обрачуна, који је последица очитавања бројила за месец дана, истичући да је засад отежано решавање рекламација.
„Грађани могу рекламирати рачуне за струју писаним путем на шалтерима. Кад год је поднесу, биће разматрана с дужном пажњом“, указује Станић.
Истиче да су попусти и олакшице обрачунати најугроженијим грађанама и пензионерима и за октобарски и новембарски рачун за струју.
„Ако неко није добио попуст, може поднети рекламацију. Нико неће бити оштећен, ако је било проблема“, објашњава Станић.
Говорећи о наплати, Станић каже да, с обзиром на ситуацију, нису незадовољни. „Грађани разумеју ситуацију, одазивају се и плаћају рачуне. Одбранићемо се од сајбер напада. Молимо за стрпљење и захваљујемо се на разумевању“, закључује извршни директор снабдевања у ЕПС-а Радован Станић.